Unges deltagelse i vejledning

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægFormidlingpeer review

Abstract

Hvordan udfolder uddannelses-, erhvervs- og karrierevejledning sig i de ældste klasser i den danske folkeskole i samspil med det øvrige der foregår i skolen? Og hvordan giver dette giver mening for de unge? Med afsæt i unges stemmer præsenteres centrale pointer fra Randis ph.d. forskningsprojekt omkring disse spørgsmål.

Konference

KonferenceVejledning disrupted: Forventninger og færdigheder i en læringsdiskurs -
hvad kan og skal vejlederen i et uddannelsessystem, der betoner karrierelæring og –kompetencer?

LokationHotel Svendborg
Land/OmrådeDanmark
BySvendborg
Periode02/05/1803/05/18
Internetadresse

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • deltagelse
  • karrierelæring
  • karrierevejledning
  • kritisk psykologi
  • læring
  • skolen

Citationsformater