Universitetsskolen: mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling

Alexander Christian von Oettingen (Redaktør), Keld Thorgaard (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerAntologiForskningpeer review

Abstract

Hvad kendetegner den gode undervisning? Hvilken læreruddannelse har skolen brug for, og hvilken uddannelsesforskning er den relevante for lærernes professionalitet? Antologien giver svar på disse spørgsmål, der har drevet den uddannelsespolitiske og uddannelsesfilosofiske udvikling og til stadighed diskuteres i dag.
Universitetsskolen er en samarbejdskonstellation, hvor lærerstuderende, lærere, forskere og læreruddannere samarbejder om at udvikle folkeskolens undervisning gennem undersøgende forløb med udgangspunkt i lærernes problemstillinger. Universitetsskolen understøtter dermed, at forskning, uddannelse og praksis kommer tættere på hinanden.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Antal sider219
ISBN (Trykt)978-87-7160-759-8
StatusUdgivet - 2019
NavnUndervisning og læring

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater