Universitetsskolen: mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling

Alexander Christian von Oettingen (Redaktør), Keld Thorgaard (Redaktør)

    Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingAntologiForskningpeer review

    Abstract

    Hvad kendetegner den gode undervisning? Hvilken læreruddannelse har skolen brug for, og hvilken uddannelsesforskning er den relevante for lærernes professionalitet? Antologien giver svar på disse spørgsmål, der har drevet den uddannelsespolitiske og uddannelsesfilosofiske udvikling og til stadighed diskuteres i dag.
    Universitetsskolen er en samarbejdskonstellation, hvor lærerstuderende, lærere, forskere og læreruddannere samarbejder om at udvikle folkeskolens undervisning gennem undersøgende forløb med udgangspunkt i lærernes problemstillinger. Universitetsskolen understøtter dermed, at forskning, uddannelse og praksis kommer tættere på hinanden.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedFrederikshavn
    ForlagDafolo
    Antal sider219
    ISBN (Trykt)978-87-7160-759-8
    StatusUdgivet - 2019

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Skoler, fag og institutioner

    Citationsformater