Abstract
Som pædagogisk og organisatorisk format kan universitetsskolen oplagt bidrage positivt til udviklingen af læreruddannelsen. Men det er lige så oplagt, at universitetsskolen ikke løser alle læreruddannelsens udfordringer og ikke løfter hele potentialet. Læreruddannelsesudvikling foregår på mange niveauer og i mange arenaer. I dette kapitel har vi fokus på læreruddannelserne og deres rolle i universitetsskolen. Mere specifikt vil vi gerne undersøge, hvordan tankerne bag universitetsskolerne kan bidrage til læreruddannelsernes fortsatte kompetenceudvikling og til, at læreruddannelsernes særlige profil og identitet i undervisnings- og uddannelsesverdenen bliver styrket.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Universitetsskolen : mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling |
Redaktører | Alexander von Oettingen, Keld Thorgård |
Antal sider | 11 |
Udgivelsessted | Kbh. |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2019 |
Sider | 193-203 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-7160-759-8 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- kompetenceudvikling
- læreruddannelse
- universitetsskoler