Abstract
Kapitlets fokus vil særligt være på, hvad N.F.S. Grundtvig, Jakob Knudsen og K.E. Løgstrup og mere generelt den grundtvigske dannelsestradition kan tilbyde som et urent korrektiv og supplement til den rene og abstrakte videns-, færdigheds- og kompetencemålsstyring, der dominerer såvel pædagoguddannelsen som de fleste andre uddannelser. Afslutningsvis vil der ydermere knyttes indsigter fra den urene pædagogik til forholdet mellem teori og praksis på pædagoguddannelsen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Uren pædagogik 3 |
Redaktører | Thomas Aastrup Rømer, Lene Tanggaard, Svend Brinkmann |
Antal sider | 13 |
Udgivelsessted | Aarhus N |
Forlag | Klim |
Publikationsdato | 15 aug. 2017 |
Sider | 95-107 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7129-999-1 |
Status | Udgivet - 15 aug. 2017 |
Emneord
- pædagogik
- professionsuddannelser
- kompetencer
- dannelse
- Jakob Knudsen
- K.E. Løgstrup
- Lene Tanggaard
- N.F.S. Grundtvig