Vanetænkning som "pitfall" for en samskabende praksis

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Det centrale budskab i kapitlet omhandler, hvordan fikserede tænkemåder og tunnelsyn kan virke hæmmende for en god praksis med barnet, den unge eller borgeren i centrum.
OriginalsprogDansk
TitelPædagogen som forandringsagent : Samskabelse og forandring i pædagogisk praksis
Antal sider17
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdato28 jun. 2021
Udgave1. udgave
Sider121-138
Kapitel6
ISBN (Trykt)978-87-500-5789-5
StatusUdgivet - 28 jun. 2021

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • trivsel
  • Børn og unge
  • Trivsel
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Institutionalisering
  • Refleksion
  • Rutiner
  • Samskabelse
  • Vanetænkning

Citationsformater