Aktiviteter pr. år
Abstract
Velfærdsprofessionerne skal være med til at designe nye velfærdsmodeller og ikke blot administrere, hvad andre har udviklet. Pædagoger, lærere, sygeplejersker og andre professionsfolk har stor viden om og erfaring med brugerne og kender deres behov - derfor skal de studerende på uddannelserne klædes på til at ny- og omtænke velfærdsopgaverne på innovative måder. I artiklen fortæller vi om, hvordan vi med udvikling og implementering af et obligatorisk modul i Velfærdsinnovation og tværfaglige netværk har taget den udfordring op. Vi beskriver de didaktiske valg, vi har truffet for at skabe et forløb, der støtter de studerendes foretagsomhed, innovationskompetence og evne til at tænke på tværs af professioner – og vi rejser spørgsmålet: Hvordan kan forløbet opleves meningsfuldt af alle studerende? I artiklens sidste afsnit opregner vi sejre, udfordringer og bud på next practice.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Entreprenørskabsundervisning |
| Redaktører | Anne Kirketerp, Linda Greve |
| Antal sider | 16 |
| Udgivelsessted | Århus |
| Forlag | Aarhus Universitetsforlag |
| Publikationsdato | 2011 |
| ISBN (Trykt) | 9788779347113 |
| Status | Udgivet - 2011 |
Emneord
- entreprenørskabsundervisning
-
Pædagoguddannelsen som aktør i lokalsamfundet
Bach, B. (Ekspert), Klausen, B. (Ekspert) & Klausen, B. (Ekspert)
5 nov. 2019Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Andet
-
Pædagoguddannelsen som aktør i lokalsamfundet
Bach, B. (Ekspert), Klausen, B. (Ekspert) & Klausen, B. (Ekspert)
25 feb. 2019Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Andet
-
Frivillighedsseminar
Klausen, B. (Arrangør)
12 apr. 2012Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Seminar
Fil