Abstract
Artiklen redegør for begreberne velfærdsteknologi og læringsteknologi i uddannelseskontekst, hvor indførelsen af disse præges af multiple dagsordener,hvor hensigterne både er at initiere den lærendes selvansvarlighed og at øge kvaliteten af uddannelsessystemets ydelser. Artiklen sætter fokus på det nye uddannelsesformat MOOCs (Massive Open Online Courses), som diskuteres både i forhold til en generel moderniseringsdiskurs og i forhold til forståelse og udfoldelse af formatet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Velfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv |
Redaktører | Kathrine Krageskov Eriksen, Mikala Hansbøl, Niels Henrik Helms, Michelle Vestbo |
Antal sider | 17 |
Udgivelsessted | Sorø |
Forlag | UCSJ Forlag |
Publikationsdato | 2015 |
Sider | 181-197 |
ISBN (Trykt) | 978-87-927-1732-0 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-92717-33-7 |
Status | Udgivet - 2015 |