Velfærdsteknologi og læringsteknologi med MOOC som eksempel

Niels Henrik Helms, Simon Heilesen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Artiklen redegør for begreberne velfærdsteknologi og læringsteknologi i uddannelseskontekst, hvor indførelsen af disse præges af multiple dagsordener,hvor hensigterne både er at initiere den lærendes selvansvarlighed og at øge kvaliteten af uddannelsessystemets ydelser. Artiklen sætter fokus på det nye uddannelsesformat MOOCs (Massive Open Online Courses), som diskuteres både i forhold til en generel moderniseringsdiskurs og i forhold til forståelse og udfoldelse af formatet.
OriginalsprogDansk
TitelVelfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv
Antal sider17
ForlagUCSJ Forlag
Publikationsdato2015
Sider181-197
ISBN (Trykt)978-87-927-1732-0
StatusUdgivet - 2015
Udgivet eksterntJa

Citationsformater