Velfærdsteknologi og læringsteknologi med MOOC som eksempel

Niels Henrik Helms, Simon Heilesen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Artiklen redegør for begreberne velfærdsteknologi og læringsteknologi i uddannelseskontekst, hvor indførelsen af disse præges af multiple dagsordener,hvor hensigterne både er at initiere den lærendes selvansvarlighed og at øge kvaliteten af uddannelsessystemets ydelser. Artiklen sætter fokus på det nye uddannelsesformat MOOCs (Massive Open Online Courses), som diskuteres både i forhold til en generel moderniseringsdiskurs og i forhold til forståelse og udfoldelse af formatet.
    OriginalsprogDansk
    TitelVelfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv
    RedaktørerKathrine Krageskov Eriksen, Mikala Hansbøl, Niels Henrik Helms, Michelle Vestbo
    Antal sider17
    UdgivelsesstedSorø
    ForlagUCSJ Forlag
    Publikationsdato2015
    Sider181-197
    ISBN (Trykt)978-87-927-1732-0
    ISBN (Elektronisk)978-87-92717-33-7
    StatusUdgivet - 2015

    Citationsformater