Vi er flerkulturelle - det er realiteten: Sundhedsvidenskabeligt undervisningsmiljø med kulturel rummelighed.Hvordan udvalgte studerende med flerkulturel baggrund oplever det sociale rum, som udgør uddannelsens undervisningsmiljø?- og hvordan vi ud fra en større indsigt i denne praksisviden kan udvikle uddannelsens undervisningsmiljø i en rummelig retning?

Helle Flindt, Lisa Skytt Andersen, Else Krasnik, Susanne Wahl

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

    Abstract

    Ved CVU Øresunds grunduddannelser er der de seneste år sket en udvikling hen imod en større diversitet i de studerendes kulturelle baggrunde. da mønstret i valg af uddannelser for flerkulturelle studerende er, at de især vælger teknisk- og sundhedsfaglige uddannelser, ser vi det som en væsentlig opgave ikke kun for vores uddannelser, men også for andre teknisk - sundhedsfaglige uddannelser at sikre et kulturelt rummelige undervisningsmiljø. Vores opfattelse af en rummelig uddannelse tager udgangspunkt i en forestilling om, at studerende der føler sig trygge, hørt og som en værdsat del af det sociale fællesskab, som undervisningen foregår i, har de bedste muligheder for at lære nyt og gennemføre studiet.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedCVU Øresund
    ForlagCVU Øresund Bioanalytikeruddannelsen og ergoterapeutuddannelsen
    Vol/bindrapport
    Udgave1. udgave
    Antal sider80
    StatusUdgivet - 30 jun. 2008

    Emneord

    • uddannelse

    Citationsformater