Vi skal blive skarpere på hvor science kan finde indpas på pædagoguddannelsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Kommentar til Linda Ahrenkiel & Morten Rask Petersen: ”Hvilke muligheder er der for at arbejde med science på pædagoguddannelsen?”, MONA, 2022(2).
Kritik af sciencebegrebet på pædagoguddannelsen, hvor der er uklarhed om begrebets oprindelse, samt usikkerhed om begrebets indpas på uddannelsen, når det ikke er nævnt i bekendtgørelsen. Samtidig med at begrebet er en del af de formelle rammer for danske dagtilbud jf. lovgivningen på området.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
Vol/bind2022
Udgave nummer3
Sider (fra-til)100-103
Antal sider3
ISSN1604-8628
StatusUdgivet - 6 sep. 2022

Emneord

  • Børn og unge
  • Naturpædagogik
  • Science
  • science-pædagogik
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Naturpædagogik
  • Science
  • science-pædagogik

Citationsformater