Abstract
Kommentar til Linda Ahrenkiel & Morten Rask Petersen: ”Hvilke muligheder er der for at arbejde med science på pædagoguddannelsen?”, MONA, 2022(2).
Kritik af sciencebegrebet på pædagoguddannelsen, hvor der er uklarhed om begrebets oprindelse, samt usikkerhed om begrebets indpas på uddannelsen, når det ikke er nævnt i bekendtgørelsen. Samtidig med at begrebet er en del af de formelle rammer for danske dagtilbud jf. lovgivningen på området.
Kritik af sciencebegrebet på pædagoguddannelsen, hvor der er uklarhed om begrebets oprindelse, samt usikkerhed om begrebets indpas på uddannelsen, når det ikke er nævnt i bekendtgørelsen. Samtidig med at begrebet er en del af de formelle rammer for danske dagtilbud jf. lovgivningen på området.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik |
Vol/bind | 2022 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 100-103 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 1604-8628 |
Status | Udgivet - 6 sep. 2022 |
Emneord
- Børn og unge
- Naturpædagogik
- Science
- science-pædagogik
- Læring, pædagogik og undervisning
- Naturpædagogik
- Science
- science-pædagogik