Abstract
At studerende udvikler employability under studiet er et centralt indsatsområde for uddannelsesinstitutionerne. Fokus herpå har aldrig været større.
Dette projekt ser nærmere på VIA-dimittenders personlige oplevelse og erfaring med ”deres employability” under studiet og hvordan den sættes i spil efterfølgende på arbejdsmarkedet. Formålet er at finde muligheder til at forbedre tilbud om employability-skabende processer og aktiviteter og tilpasse disse processer og aktiviteter til konkrete behov.
På baggrund af en række kvalitative interviews og personlighedstest af deltagerne foreslås en styrket personlig tilgang i arbejdet med employability, der samtidig sikrer en bred vifte af tilbud, som tilgodeser differentierede personlige og faglige tilgange til at udvikle employability.
Dette projekt ser nærmere på VIA-dimittenders personlige oplevelse og erfaring med ”deres employability” under studiet og hvordan den sættes i spil efterfølgende på arbejdsmarkedet. Formålet er at finde muligheder til at forbedre tilbud om employability-skabende processer og aktiviteter og tilpasse disse processer og aktiviteter til konkrete behov.
På baggrund af en række kvalitative interviews og personlighedstest af deltagerne foreslås en styrket personlig tilgang i arbejdet med employability, der samtidig sikrer en bred vifte af tilbud, som tilgodeser differentierede personlige og faglige tilgange til at udvikle employability.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Syv essays om professions- og entreprenørskabsdidaktik i VIA Erhverv 2017 : Inspiration til undervisningspraksis |
Redaktører | Verner Larsen |
Antal sider | 5 |
Forlag | VIA University College |
Publikationsdato | 30 aug. 2017 |
Sider | 25-31 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-993399-1-4 |
Status | Udgivet - 30 aug. 2017 |
Emneord
- professionsdidaktik