Viborg 1146 To Go: VR oplevelse som undervisningsmateriale

Lana Tankosa Nikolic (Producent), Martina Scarpelli (Designer), Line Vennerstrøm Annesen, Rikke Johansen Smidt

    Publikation: Ikke-skriftlig produktionSpilUndervisning

    Abstract

    Har du nogensinde tænkt over, hvordan DIN historie hænger sammen med VORES historie?
    Eller hvordan fortid, nutid og fremtid er forbundet?
    Kom med på en sanselig og poetisk rejse tilbage i tiden.
    Det er dagen før et skæbnesvangert kongevalg. Året er 1146, og vi befinder os på Stænderpladsen nord for
    Domkirken. Magtkampen mellem Svend, Knud og Valdemar ulmer og er på nippet til at antænde.
    Elever fra 4. og 5. klassetrin, var med til at teste det nye skoleforløb udviklet af Late Love Production og Nyt Viborg Museum. Eleverne iklædes Virtuel Reality headsets og får lov med egne øjne at se, hvad andre nulevende næppe har set – Viborg anno 1146.
    Klassen vil samlet deltage i en historisk virtual reality-oplevelse, og en efterfølgende faglig dialog med formidler fra museet. Der er desuden udviklet materiale til efterbearbejdning i historieundervisningen
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato6 dec. 2022
    StørrelseVR 12 min
    StatusUdgivet - 6 dec. 2022

    Emneord

    • Børn og unge
    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Teknik, ingeniørvidenskab og IT
    • Skoler, fag og institutioner
    • Æstetik, design og medier
    • Theater in Metaverse (TiM)

      Nikolic, L. T. (Projektleder), Jørgensen, J. T. (Projektleder), Scarpelli, M. (Projektleder), Hemmingsen, L. (Projektleder), Lindgaard, S. (Projektleder), van de Laak, A. (Projektleder) & Nordby, S. (Projektleder)

      01/01/2131/12/24

      Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

      Fil

    Citationsformater