Abstract
I dette kapitel fokuseres på netværk som forum for videndeling, hvor SOL-netværket – netværket for Sundhed, Omsorg og Læring i skolen – anvendes som konkret eksempel. Dette skal imidlertid ikke opfattes, som om netværk er forbeholdt skolens personale – dagtilbudsområdet vil kunne drage tilsvarende nytte af netværksdeltagelse.
Indledningsvist redegøres for netværk som værdiskabende omstændighed; både
på det personlige, det institutionelle og det samfundsmæssige plan. Herefter kobles læring og netværksdeltagelse med særlig fokus på deltagersammensætning, og der peges på netværksfacilitering som en kvalitetsfremmende faktor. Efterfølgende berøres implementering af netværksgenererede idéer, og der udledes afslutningsvist en række konkrete anbefalinger til etablering og drift af netværk for fagprofessionelle.
Indledningsvist redegøres for netværk som værdiskabende omstændighed; både
på det personlige, det institutionelle og det samfundsmæssige plan. Herefter kobles læring og netværksdeltagelse med særlig fokus på deltagersammensætning, og der peges på netværksfacilitering som en kvalitetsfremmende faktor. Efterfølgende berøres implementering af netværksgenererede idéer, og der udledes afslutningsvist en række konkrete anbefalinger til etablering og drift af netværk for fagprofessionelle.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Sundhedspædagogik og sundhedsfremme i dagtilbud og skole : praktisk guide til en helhedsorienteret indsats |
Redaktører | Venka Simovska, Ulla Pedersen, Jeanette Magne Jensen, Stig Broström |
Antal sider | 11 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2015 |
Sider | 207-218 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7281-917-4 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- netværk