TY - GEN
T1 - Videnomsætning i Området for Sundhed, UCL - delrapport på baggrund af interne fokusgruppeinterviews 2019
AU - Junge, Tina
A2 - Varming, Jakob
A2 - Jakobsen, Susanne Pommergård
PY - 2019
Y1 - 2019
N2 - På baggrund af resultater fra tidligere survey om videnomsætning nuanceres og perspektiveres dette emne gennem fokusgruppeinterviews med ledere, undervisere og forskere i Området for Sundhed, UCL.Forskning fra Området for Sundhed, UCL er umiddelbart synlig i lav grad internt, men opleves som nyttig og anvendelig, når forskningen rammer plet i undervisningen. Organisatorisk drevede tiltag som CAT kurser og Journal Clubs er kompetenceudviklende, og bidrager i høj grad til optimering af den aktørdrevne og aktørafhængige videnomsætning og videnimplementering i grunduddannelserne. Den fysiske placering af forskerne i grunduddannelserne har stor betydning for den uformelle videndeling, der opnås ved daglig kontakt, eksempelvis i frokoststuen. Forskningens grundlag og integration i grunduddannelserne er til debat – forskningsbaseret uddannelse eller/og uddannelsesbaseret forskning?
AB - På baggrund af resultater fra tidligere survey om videnomsætning nuanceres og perspektiveres dette emne gennem fokusgruppeinterviews med ledere, undervisere og forskere i Området for Sundhed, UCL.Forskning fra Området for Sundhed, UCL er umiddelbart synlig i lav grad internt, men opleves som nyttig og anvendelig, når forskningen rammer plet i undervisningen. Organisatorisk drevede tiltag som CAT kurser og Journal Clubs er kompetenceudviklende, og bidrager i høj grad til optimering af den aktørdrevne og aktørafhængige videnomsætning og videnimplementering i grunduddannelserne. Den fysiske placering af forskerne i grunduddannelserne har stor betydning for den uformelle videndeling, der opnås ved daglig kontakt, eksempelvis i frokoststuen. Forskningens grundlag og integration i grunduddannelserne er til debat – forskningsbaseret uddannelse eller/og uddannelsesbaseret forskning?
M3 - Bidrag til rapport
BT - Videnomsætning i Området for Sundhed, UCL - samlet rapport 2019
ER -