Videnomsætning i Området for Sundhed, UCL - delrapport på baggrund af interne fokusgruppeinterviews 2019

Tina Junge, Jakob Varming (Andet), Susanne Pommergård Jakobsen (Andet)

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportFormidling

18 Downloads (Pure)

Abstract

På baggrund af resultater fra tidligere survey om videnomsætning nuanceres og perspektiveres dette emne gennem fokusgruppeinterviews med ledere, undervisere og forskere i Området for Sundhed, UCL.
Forskning fra Området for Sundhed, UCL er umiddelbart synlig i lav grad internt, men opleves som nyttig og anvendelig, når forskningen rammer plet i undervisningen. Organisatorisk drevede tiltag som CAT kurser og Journal Clubs er kompetenceudviklende, og bidrager i høj grad til optimering af den aktørdrevne og aktørafhængige videnomsætning og videnimplementering i grunduddannelserne. Den fysiske placering af forskerne i grunduddannelserne har stor betydning for den uformelle videndeling, der opnås ved daglig kontakt, eksempelvis i frokoststuen. Forskningens grundlag og integration i grunduddannelserne er til debat – forskningsbaseret uddannelse eller/og uddannelsesbaseret forskning?
OriginalsprogDansk
TitelVidenomsætning i Området for Sundhed, UCL - samlet rapport 2019
Publikationsdato2019
StatusUdgivet - 2019

Citationsformater