Abstract
Artiklen ser på samspillet mellem forskning, uddannelse og praksis som domæner frem for institutionelle rammer. Med teoretiske begreber fra de tre domæner udforskes fællestræk og forskelle mellem domænerne for fire udvalgte eksempler fra Teknisk-Merkantil Højskoles videnproduktion. Forskningen karakteriseres med modus 1 og 2 begreberne og TMHs videnproduktion er kendetegnet ved modus 2. Uddannelsesdomænet anskues gennem de fælles pædagogiske principper, hvor principper som problembaseret læring og professionen fra dag et åbner for samspil med med forskning og ikke mindst praksis. Praksis undersøges som domæne i forhold til professionsbegrebet og samspillet er ikke knyttet til et bestemt professionsfelt, men i stedet til virksomheder, og formålet for virksomhedernes deltagelse i samspillet er innovation. Relationerne i samspillet varierer i de fire eksempler, og forskellene rejser spørgsmål til, hvorvidt der er samspil, som bør prioriteres højere end andre i den fremtidige videnproduktion i TMH
med samspillet varirer i de fire eksempler
med samspillet varirer i de fire eksempler
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Nu er vi så her : udvalgte eksempler på vidensproduktion i VIA University College |
Redaktører | Martin Blok Johansen |
Antal sider | 14 |
Udgivelsessted | Risskov |
Forlag | VIA University College |
Publikationsdato | 2011 |
Udgave | 1. udgave |
Sider | 45-58 |
ISBN (Trykt) | 978-87-994359-0-6 |
Status | Udgivet - 2011 |