Vidensdeling med henblik på faglig udvikling

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

    Abstract

    Denne artikel diskuterer de udfordringer, der eksisterer i forhold til faglig udvikling i det kollegiale samarbejde omkring den børnefaglige undersøgelse. Artiklen tager sit empiriske udgangspunkt i seks danske børne- og familieafdelinger, hvor afdelingsledere og socialarbejdere er blevet interviewet. Artiklen er struktureret ud fra de forskellige organiseringer af, hvornår faglige drøftelser er mulige og finder, at både de formelle og uformelle tilgange er udfordret. På trods af at mange kommuner opererer med muligheden for fælles drøftelse sker dette ikke altid. I stedet udarbejdes de socialfaglige analyser ofte af den enkelte socialarbejder alene – i nogle tilfælde drøftes problemstillingerne med en kollega i døren.
    OriginalsprogDansk
    Tidsskriftuden for nummer
    Vol/bind2016
    Udgave nummer33
    Sider (fra-til)36-47
    Antal sider11
    ISSN1600-888X
    StatusUdgivet - 2016

    Emneord

    • Socialt arbejde og sociale forhold

    Citationsformater