Abstract
Dette kapitel tager udgangspunkt i pædagoguddannelsens videns- og færdighedsmål vedrørende videnskabelige teorier og metoder i relation til pædagogisk praksis, herunder evidensbaserende metoder.
Artiklen redegør for forskellige typer af teorier og metoder om teoretisk praksis. Dette gøres ud fra et videnskabsteoretisk perspektiv, det vil sige hvordan man på forskellige måder taler om og forstår, hvad der er viden, teori og metode, samt deres forhold til virkeligheden og pædagogisk praksis.
Artiklen redegør for forskellige typer af teorier og metoder om teoretisk praksis. Dette gøres ud fra et videnskabsteoretisk perspektiv, det vil sige hvordan man på forskellige måder taler om og forstår, hvad der er viden, teori og metode, samt deres forhold til virkeligheden og pædagogisk praksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Pædagogik i dagtilbud |
Redaktører | David Thore Gravesen |
Antal sider | 11 |
Forlag | Hans Reitzels Forlag |
Publikationsdato | 2016 |
Artikelnummer | 17 |
ISBN (Trykt) | 978-87-412-6556-8 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-9311-419-7 |
Status | Udgivet - 2016 |
Udgivet eksternt | Ja |
Navn | Systime iBog |
---|
Emneord
- daginstitutioner
- for pædagoguddannelse
- lærebøger
- pædagogik
- pædagogisk arbejde