Abstract
I denne artikel kigger vi nærmere på, hvordan videnskabsteori kan anvendes i praksis som erhvervs-skolelærer. Vi er begge undervisere på det obligatoriske modul ”Videnskabsteori i erhvervspædago-gisk praksis” på Diplomuddannelsen i Erhvervspædagogik, og på dette modul udtrykker de stude-rende ofte forventninger om, at modulet er kedeligt, tørt, svært, abstrakt og langt fra virkeligheden. Vi forstår godt, at man kan have disse oplevelser, men som undervisere har vi opfattelsen, at det er det mest interessante og vigtigste modul på uddannelsen. Vores intention er at få vores studerende til at forstå, hvorfor videnskabsteori er relevant som underviser på en erhvervsskole. Lad os skitsere hvorfor.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 10 feb. 2025 |
Udgiver | UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole |
Antal sider | 10 |
Status | Udgivet - 10 feb. 2025 |