Videnskabsteori i sundhedspædagogikken

Caroline Jacobsen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

    Abstract

    Kvaliteten af pædagogers sundhedspædagogiske arbejde stiger, når fagprofessionelle inddrager viden fra flere videnskabsteoretiske positioner. Dette kapitel handler om, hvad videnskabsteori kan bidrage med i forhold til sundhedspædagogik i pædagogisk praksis.
    OriginalsprogDansk
    TitelGrundfaglig viden om profession og samfund
    RedaktørerBritta Dumstrei, Trine Holst Mortensen
    Antal sider20
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagAkademisk Forlag
    Publikationsdato2017
    Udgave1.
    Sider159-178
    Kapitel8
    ISBN (Trykt)978-87-636-0424-6
    StatusUdgivet - 2017

    Emneord

    • Sundhed, ernæring og livskvalitet
    • Læring, pædagogik og undervisning

    Citationsformater