Abstract
Vidensamfundet kræver kompetente lærere med en høj grad af professionsfaglighed, som hele tiden må opdateres. Men det skal ikke længere ske gennem kompetenceudvikling af den enkelte lærer. Med den hastighed, som
betingelserne og mulighederne for at tilegne sig viden forandres i disse år, er det i stedet nødvendigt at se læreropgaven som et fælles ansvar for løsning af skolens undervisningsopgave. Ikke mindst i forhold til nye læringsressourcer, nye undervisningsmuligheder og nye muligheder for vidensadgang og samarbejde.
betingelserne og mulighederne for at tilegne sig viden forandres i disse år, er det i stedet nødvendigt at se læreropgaven som et fælles ansvar for løsning af skolens undervisningsopgave. Ikke mindst i forhold til nye læringsressourcer, nye undervisningsmuligheder og nye muligheder for vidensadgang og samarbejde.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Skolen i morgen |
Vol/bind | 15 |
Udgave nummer | Nr 4 |
Sider (fra-til) | 11-14 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 1397-7458 |
Status | Udgivet - 2011 |