Videnssamfund – skolens udfordringer og fremtidens lærerarbejde

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

    1 Downloads (Pure)

    Abstract

    Vidensamfundet kræver kompetente lærere med en høj grad af professionsfaglighed, som hele tiden må opdateres. Men det skal ikke længere ske gennem kompetenceudvikling af den enkelte lærer. Med den hastighed, som
    betingelserne og mulighederne for at tilegne sig viden forandres i disse år, er det i stedet nødvendigt at se læreropgaven som et fælles ansvar for løsning af skolens undervisningsopgave. Ikke mindst i forhold til nye læringsressourcer, nye undervisningsmuligheder og nye muligheder for vidensadgang og samarbejde.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftSkolen i morgen
    Vol/bind15
    Udgave nummerNr 4
    Sider (fra-til)11-14
    Antal sider4
    ISSN1397-7458
    StatusUdgivet - 2011

    Citationsformater