Abstract
Dette kapitel handler om den stigende brug af koncepter i socialpædagogisk arbejde. Først beskrives bagrunden for den stigende brug af koncepter. Så gives der et overblik over koncepternes forskelle og ligheder. Derefter vises nogle af de fordele og ulemper, der er forbundet med brugen af koncepter. Afslutningsvis peger kapitlet på spørgsmål, som pædagoger med fordel kan stille sig selv og hinanden, når de selv står foran at skulle bruge et koncept i deres socialpædagogiske praksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Temaer og aktiviteter i social- og specialpædagogik |
Redaktører | Britta Dumstrei |
Antal sider | 16 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Hans Reitzels Forlag |
Publikationsdato | 1 dec. 2021 |
Udgave | 1 |
Sider | 237-252 |
Kapitel | 14 |
ISBN (Trykt) | 978-87-02-31158-7 |
Status | Udgivet - 1 dec. 2021 |