Abstract
Antologien tjener to sammenhængende formål:
Det ene er at formidle noget af den viden, som medarbejdere i Videncenter for Erhvervspædagogik på VIA UC har samlet gennem de seneste års projekter. Det andet er at levere materiale til undervisningen på Den Erhvervspædagogiske Diplomuddannelse. Antologien belyser erhvervspædagogiske udfordringer ud fra projekter, der har været udført i samarbejde med erhvervsskoler. Alle artiklerne har således udgangspunkt i praksis og formidler erfaringer, resultater fra udviklingsprojekter eller interviews med levende erhvervsskolemennesker.
Vi forestiller os, at artiklerne kan læses på diplomuddannelsen som afsæt for at arbejde dybere med de enkelte emner. Artiklerne kan bruges som en introduktion, som grundlag for diskussion på holdet i forhold til egne erfaringer og skolernes praksis, og som afsæt til at læse teoretiske artikler, der uddyber tematikkerne.
Det ene er at formidle noget af den viden, som medarbejdere i Videncenter for Erhvervspædagogik på VIA UC har samlet gennem de seneste års projekter. Det andet er at levere materiale til undervisningen på Den Erhvervspædagogiske Diplomuddannelse. Antologien belyser erhvervspædagogiske udfordringer ud fra projekter, der har været udført i samarbejde med erhvervsskoler. Alle artiklerne har således udgangspunkt i praksis og formidler erfaringer, resultater fra udviklingsprojekter eller interviews med levende erhvervsskolemennesker.
Vi forestiller os, at artiklerne kan læses på diplomuddannelsen som afsæt for at arbejde dybere med de enkelte emner. Artiklerne kan bruges som en introduktion, som grundlag for diskussion på holdet i forhold til egne erfaringer og skolernes praksis, og som afsæt til at læse teoretiske artikler, der uddyber tematikkerne.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Odense SØ |
---|---|
Forlag | Praxis |
Antal sider | 152 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7082-336-4 |
Status | Udgivet - maj 2012 |
Emneord
- dannelse
- didaktik
- læreprocesser
- læring
- praksisfællesskab