Abstract
Undervisere på læreruddannelser i forskellige professionshøjskoler fortæller om erfaringer med samarbejde mellem læreruddannelsen og skolernes praksis. Dette samarbejde betyder bl.a., at undervisere og studerende på læreruddannelserne og lærere på skolerne får mulighed for at styrke hinandens refleksioner over deres undervisning:
I denne artikel:Det er vigtigt, at de studerende er medbestemmende i, hvad de vil afprøve og hvilke spørgsmål, de vil have besvaret.
Efter undervisningen følger der en analyse og en didaktisk samtale. Her er deltagerne de studerende, underviserne på læreruddannelsen og grundskolelæreren.
Samtalen er en analyse og evaluering af forløbet, eventuelt med nogle generelle
konklusioner.
I denne artikel:Det er vigtigt, at de studerende er medbestemmende i, hvad de vil afprøve og hvilke spørgsmål, de vil have besvaret.
Efter undervisningen følger der en analyse og en didaktisk samtale. Her er deltagerne de studerende, underviserne på læreruddannelsen og grundskolelæreren.
Samtalen er en analyse og evaluering af forløbet, eventuelt med nogle generelle
konklusioner.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Liv I Skolen |
Vol/bind | 17 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 38-45 |
ISSN | 1398-2613 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- læreruddannelsen