Projekter pr. år
Abstract
Dette oplæg præsenterer analyseresultater, der viser hvordan forskellige vidensområder vedrørende fagligt indhold, teknologi og pædagogik sammenføres og omdannes til undervisningsforløb med henblik på at indføre Virtual Reality (VR) i undervisning. Gennem et dybdegående single casestudie vises, hvordan en underviser tilegner sig viden om VR teknologi og omsætter denne viden i planlægning og gennemførelse af et undervisningsforløb. Casen er et eksempel på, hvordan professionsfaglig teknologi omsættes med henblik på to forskellige pædagogiske formål; dels et pædagogisk mål om, at de studerende skal udvikle VR-kompetencer som er relevante i professionen, og dels et pædagogisk mål om at VR skal facilitere de studerendes tilegnelse af det byggefaglige stof. Casen viser, hvordan underviseren prioriterer de to formål, og hvilke effekter de får for de studerendes læring. Resultaterne lægger også op til en mere teoretisk diskussion om vidensformer i forhold til den såkaldte TPACK-model.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 26 okt. 2022 |
Status | Udgivet - 26 okt. 2022 |
Begivenhed | Konference: digitalisering i byggeriet og byggeriets uddannelser - Aarhus Universitet, Aarhus Varighed: 26 okt. 2022 → 26 okt. 2022 https://projekter.au.dk/kubvu |
Konference
Konference | Konference: digitalisering i byggeriet og byggeriets uddannelser |
---|---|
Lokation | Aarhus Universitet |
By | Aarhus |
Periode | 26/10/22 → 26/10/22 |
Internetadresse |
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Kompetenceudvikling for undervisere og digitalisering indenfor byggeriets uddannelser
Nielsen, B. L. (Projektleder), Larsen, V. (Projektleder) & Petersen, M. D. (Projektleder)
21/06/21 → 31/12/22
Projekter: Projekt › Forskning