Abstract
Visualisering er ofte associeret med kreative menneskers arbejde med idegenerering eller anden kunstnerisk aktivitet. Visualisering har dog et langt større potentiale også når man taler aktiv læring. Jf. forskere i visualitet og visuelle metoder er vores visuelle kompetencer, ’visual literacy’ og ’visual
sensemaking’ - evnen til at forstå, forhandle og skabe mening fra billeder undervurderet i vores uddannelsessystem.
sensemaking’ - evnen til at forstå, forhandle og skabe mening fra billeder undervurderet i vores uddannelsessystem.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Teaching for Active Learning Tal2014: : Proceedings for konferencen Tal2014 på Syddansk Universitet 2015 |
Forlag | Teaching for Active Learning |
Publikationsdato | 2015 |
Sider | 30-57 |
ISBN (Trykt) | 9788793192454 |
Status | Udgivet - 2015 |
Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- visualisering