Visualisering - et stærkt redskab og sprog i læringssituationer

Kirsten Bonde Sørensen, Helle Munkholm Davidsen, Cita Nørgård (Redaktør), Rie Troelsen (Redaktør)

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Abstract

Visualisering er ofte associeret med kreative menneskers arbejde med idegenerering eller anden kunstnerisk aktivitet. Visualisering har dog et langt større potentiale også når man taler aktiv læring. Jf. forskere i visualitet og visuelle metoder er vores visuelle kompetencer, ’visual literacy’ og ’visual
sensemaking’ - evnen til at forstå, forhandle og skabe mening fra billeder undervurderet i vores uddannelsessystem.
OriginalsprogDansk
TitelTeaching for Active Learning Tal2014: : Proceedings for konferencen Tal2014 på Syddansk Universitet 2015
ForlagTeaching for Active Learning
Publikationsdato2015
Sider30-57
ISBN (Trykt)9788793192454
StatusUdgivet - 2015
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater