Visuel identitet: designprocessen, 1. udg. 2. oplag (første oplag 2022)

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

VISUEL IDENTITET – Designprocessen er den første bog på dansk, der giver et sammenhængende overblik over hele processen bag design af visuel identitet – fra brandstrategi til lancering. Bogen beskriver den generelle proces i fem faser med teori og best practice, herunder opbygning af brandidentitet, hensyn til funktionalitet, positionering og implementering. Bogens teori understøttes af et sjældent, og rigt illustreret, indblik i nyere cases fra tolv af Danmarks mest prisvindende designbureauer.

Udvikling af visuel identitet kræver tæt samarbejde mellem designkøber og -sælger. Som deltager i et visuel identitetsprojekt er det derfor vigtigt at kunne kommunikere om design, branding og implementering ved hjælp af de rigtige fagtermer. Hensigten med bogen er, at den skal fungere som en fælles reference for alle involverede parter.
OriginalsprogDansk
TitelVisuel identitet: designprocessen
RedaktørerMaria Elisabeth Klarskov, Henrik Schjerning
Antal sider272
Vol/bind1
UdgivelsesstedForlaget Ajour
ForlagAjour
Publikationsdato2025
Udgave1
ISBN (Trykt)978-87-7572-013-2
StatusUdgivet - 2025

Citationsformater