Voksne ordblindes skrivevanskeligheder: - undersøgt gennem en model af kognitive processer i skrivning

Julie Aarup, Trine Gandil

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    Beskrivelser af voksne ordblindes skrivevanskeligheder fylder ikke lige så meget i litteraturen som beskrivelser af ordblindes læse- og stavevanskeligheder. Men en model af kognitive processer i skrivning (Flower & Hayes 1980) kan bruges til at forstå ordblindes skrivevanskeligheder, og hvad der kan gøres ved dem i eventuel skriveundervisning.
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer1
    TidsskriftDansk Audiologopædi: fagblad for audiologopæder
    Vol/bind52. årgang
    Udgave nummer1
    Sider (fra-til)4-11
    Antal sider8
    ISSN0105-7200
    StatusUdgivet - 1 mar. 2016

    Emneord

    • didaktik
    • kognitive processer
    • ordblindhed
    • skrivevanskeligheder

    Citationsformater