Vovemod og handlekraft: Om kreativitet, æstetik og skabende pædagogik

Mikkel Snorre Wilms Boysen, Nils Falk Hansen

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogFormidling

Abstract

Kernen i det pædagogiske arbejde er at skabe noget værdifuldt sammen med andre mennesker. Pædagoger er ikke distancerede feltobservatører i egen praksis eller passive tilskuere til samfundsudviklingen.
Som medlemmer af det pædagogiske professionsfælleskab forpligter pædagoger sig tværtimod til at bane vejen for menneskers udvikling og livsmuligheder gennem aktive handlinger, uanset om arbejdet er rettet mod at understøtte vuggestuebørns spirende fantasilege eller er et forsøg på at etablere nye kontaktflader mellem kriminalitetstruede unge og det etablerede uddannelsessystem.
Denne pædagogiske kernemission kræver både vovemod og handlekraft. Bogens vision er at støtte op om vovemodet og handlekraften via viden, inspiration, eksempler og perspektiver på leg, kreativitet, innovation, entreprenørskab, æstetik og eventyr i den pædagogiske verden. Det er en bog til uddannelse og praksis.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKbh.
ForlagAkademisk Forlag
ISBN (Trykt)9788750054023
StatusUdgivet - 2020

Emneord

  • Undersøgelsesdesign, teori og metode
  • Børn og unge
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Æstetik, design og medier

Citationsformater