Abstract
Med evaluering som nøglebegreb i sundhedsfremmende projekter søges der kontinuerligt efter brugbare evalueringsmetoder, der matcher feltets særlige udfordringer. Story/Dialogue-metoden er et bud på nytænkning, idet den rettes mod både dataindsamling og styrkelse af deltagernes empowerment. Dette kapitel omhandler et pilotprojekt, hvor metoden er tilpasset og suppleret med elementer fra Appreciative Inquiry-teorien og Affordance-teorien for at kunne anvendes sammen med børn. Pilotprojektet har som formål at styrke deltagelsesaspektet, dialogen og engagementet, at indkredse metoden i en didaktisk teoretisk ramme og at vurdere den som evalueringsmetode.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Sundhedspædagogik og sundhedsfremme : Teori, forskning og praksis |
Redaktører | Monica Carlsson, Venka Simovska, Bjarne Bruun Jensen |
Antal sider | 17 |
Udgivelsessted | Århus |
Forlag | Aarhus Universitetsforlag |
Publikationsdato | 2009 |
Sider | 83-99 |
ISBN (Trykt) | 978 87 7934 399 3 |
Status | Udgivet - 2009 |
Emneord
- Story/Dialogue
- deltagelse
- dialog
- evaluering
- handlekompetence
- pædagogik
- sundhedsfremme
- empowerment