Vurdering af Story/Dialogue-metoden som evalueringsmetode inden for sundhedsfremme

Ulla Pedersen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Med evaluering som nøglebegreb i sundhedsfremmende projekter søges der kontinuerligt efter brugbare evalueringsmetoder, der matcher feltets særlige udfordringer. Story/Dialogue-metoden er et bud på nytænkning, idet den rettes mod både dataindsamling og styrkelse af deltagernes empowerment. Dette kapitel omhandler et pilotprojekt, hvor metoden er tilpasset og suppleret med elementer fra Appreciative Inquiry-teorien og Affordance-teorien for at kunne anvendes sammen med børn. Pilotprojektet har som formål at styrke deltagelsesaspektet, dialogen og engagementet, at indkredse metoden i en didaktisk teoretisk ramme og at vurdere den som evalueringsmetode.
OriginalsprogDansk
TitelSundhedspædagogik og sundhedsfremme : Teori, forskning og praksis
RedaktørerMonica Carlsson, Venka Simovska, Bjarne Bruun Jensen
Antal sider17
UdgivelsesstedÅrhus
ForlagAarhus Universitetsforlag
Publikationsdato2009
Sider83-99
ISBN (Trykt)978 87 7934 399 3
StatusUdgivet - 2009

Emneord

  • Story/Dialogue
  • deltagelse
  • dialog
  • evaluering
  • handlekompetence
  • pædagogik
  • sundhedsfremme
  • empowerment

Citationsformater