Abstract
Gennem en beskrivelse af udvalgte prøver og evalueringsmaterialer beskrives forskellige modeller for evaluering af matematikundervisningen.
Skrevet som del af F2000-projektet (Folkeskolen år 2000)
Findes også på Internet (kræver læseprogrammet Acrobat Reader)
Indhold: Historisk grundlag for udvikling af matematikundervisningen i folkeskolen - som baggrund for vurdering og evaluering ; Tanker, teorier, modeller i tilknytning til vurderinger og evalueringer af matematikundervisningen ; Beskrivelse og evaluering af udvalgte prøve- og undervisningsmaterialer i relation til evaluering ; Model til brug for en løbende evaluering i matematikundervisningen ; Evalueringsmetoder ; Vurderinger og evalueringer i relation til matematik som et almendannende fag
Med litteraturhenvisninger
Skrevet som del af F2000-projektet (Folkeskolen år 2000)
Findes også på Internet (kræver læseprogrammet Acrobat Reader)
Indhold: Historisk grundlag for udvikling af matematikundervisningen i folkeskolen - som baggrund for vurdering og evaluering ; Tanker, teorier, modeller i tilknytning til vurderinger og evalueringer af matematikundervisningen ; Beskrivelse og evaluering af udvalgte prøve- og undervisningsmaterialer i relation til evaluering ; Model til brug for en løbende evaluering i matematikundervisningen ; Evalueringsmetoder ; Vurderinger og evalueringer i relation til matematik som et almendannende fag
Med litteraturhenvisninger
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | AKF Forlaget |
Antal sider | 130 |
Status | Udgivet - 2000 |
Navn | Evaluering af Folkeskolen år 2000 |
---|