Abstract
Artiklen giver et overblik over, hvordan evaluering som pædagogisk indsats og redskab igennem de seneste 20 år har påvirket og forandret skolens og lærernes
pædagogiske arbejde. Artiklen giver også et bud på, hvordan der i de kommende år vil blive fokuseret på lærerens evne til at skabe læring i hverdagssituationer: Det
tyder på, at ”autentisk evaluering” bliver én af de foretrukne evalueringsformer i skolen.
pædagogiske arbejde. Artiklen giver også et bud på, hvordan der i de kommende år vil blive fokuseret på lærerens evne til at skabe læring i hverdagssituationer: Det
tyder på, at ”autentisk evaluering” bliver én af de foretrukne evalueringsformer i skolen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Fleksibel læring |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 2-4 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 1901-2373 |
Status | Udgivet - 2012 |
Emneord
- læring