Aktionslæring om kreative processer i kulturelle rammer

Activity: Consultancy typesProject completion

Description

Objectives for customers' outcome:  At udvikle pædagogernes praktiske og teoretiske viden om kreative processer.
 At skabe kreative rum, hvor glæde og begejstring bliver muligt i en travl og presset hverdag
 At bidrage til den faglige fusionsproces mellem seks nyligt fusionerede børnehaver og vuggestuer.
 At udvikle en lærende organisation, hvor pædagoger lærer af hinanden på tværs af institutioner
 At pædagogprofessionen udvikler viden om børns læringskompetencer i det kreative og kulturelle rum

Methodology and working methods: Aktionslæring
Motivation for the choice of methodology and working methods: Aktionslæring er baseret på en opfattelse af, at ledere og medarbejdere lærer bedst af og med hinanden samtidigt med, at de er optaget af at løse hverdagens udfordringer. Det sikrer, at læringen er drevet indefra af de enkelte deltagere, og at vidensgenereringen til hver en tid er brugbar i praksis. Ved at gøre praktikerne ansvarlige for udformningen af undring og undersøgelsesspørgsmål sikrer man anvendeligheden af viden, fordi praktikere altid er underlagt handletvang (B. Madsen). Konkret planlægges aktionslæringen, så der veksles mellem case-beskrivelser, drøftelser og refleksioner, teoretiske og praktiske perspektiveringer samt planlægning af nye handletiltag.

Period2 Jan 201231 Dec 2013
Work forBUPL, Denmark
Degree of RecognitionNational

Keywords

  • children and youth