Autoforvaltning

    Activity: Other activity typesLesson plans

    Description

    Learning outcome: - kan kende de væsentligste begreber indenfor feltet og kan sætte dem i relation til aktuelle spørgsmål af relevans for den offentlige sektor
    - har viden om effekter af digitalisering for offentlige virksomheder
    - kan argumentere for fordele og ulemper ved digitalisering af offentlige ydelser og administrative arbejdsgange ud fra forvaltningsmæssige rationaler
    Teaching and working methods: Forelæsning (to undervisere), holdundervisning, gruppearbejde og studenterpræsentationer; skriftlig aflevering
    Motivation for the choice of teaching and working methods: Skabe overblik over, forståelse for og accept af teoretiske begreber mm, sætte i kontekst, argumentere for relevans (forelæsning). Give mulighed for at spørge ind, diskutere og få nærmere forklaringer på begreber mm (holdundervisning). Arbejde analytisk med teoretiske begreber og empiriske udsagn og diskutere dette med med ligesindede (gruppearbejde).
    Period2016 → …
    Held atstyrelsen for videregående uddannelser, Denmark

    Keywords

    • organization development
    • professional bachelor programmes
    • information competency