Coaching - prikken over i'et

Pedersen, U. (Participant), Levisen, V. (Participant)

Activity: Consultancy typesOther

Description

Objectives for customers' outcome: At sygeplejerskerne i hjemmeplejen mestrer den vejledende samtale til at motivere og styrke borgerne til at fastholde høj grad af egenomsorg og sundhed, herunder at støtte borgerne til at sætte egne, relevante mål i eget liv.
Methodology and working methods: Der afholdes individuelle coachingsamtaler med sygeplejerskerne. Coachen deltager i en samtale, som sygeplejersken afholder i borgerens hjem, og derefter coaches sygeplejersken i forhold til hendes individuelle mål og indsatser. Coachen følger op i hver sygeplejegruppe med en skriftlig, generel evaluering og opfølgning på teamets succeser og udfordringer og deltager i et teammøde, hvor evalueringen drøftes.
Motivation for the choice of methodology and working methods: Implementering af resultater fra kompetenceudviklingsprojekt med læringsmål og fælles fremadrettet opsamling.
Period1 Apr 201221 Dec 2012
Work forSønderborg Kommune, Denmark
Degree of RecognitionNational

Keywords

  • coping