Kreativitet og genbrug

  • Tina Noregren (Teacher)

Activity: Other activity typesLesson plans

Description

Learning outcome: At opnå viden om og erfaringer med de pædagogiske potentialer i kreative og skabende processer
At opbygge praktiske færdigheder med skabende virksomhed
Kunne skelne mellem æstetisk virksomhed, eksperimentrende værksteds arbejde og design processer, og kunne begrunde potentialet i de forskellige arbejdsformer.
At arbejde med miljø og genbrug igennem praktisk deltagelses pædagogik.
At reflektere over handlekompetence og demokratisk dannelse knyttet til kreativitet, innovation og miljøudfordringer
Teaching and working methods: Teoretisk oplæg om kreativitet
underviser styrerede øvelser med kreativitet
Understyret forløb ud fra KIE modellen
Selvstændige praktiske projekter i værksted eller i uderummet hvor genbrugsmaterialer transformeres til nye ting - enten som desingprocesser eller æstetiske kunstneriske udtryk.

Motivation for the choice of teaching and working methods: Forløbet skal både kvalificere med praktiske færdigheder, og med teoretisk viden og evne til at begrunde de praktiske processer og produkter.
Period2016 → …

Keywords

  • action competence
  • creativity