Kursus 1: Fra produktoplæg til salg og produktion (Træ)

Activity: Other activity typesLesson plans

Description

Learning outcome: Produktudvikling:
Viden:
Den studerende kender forskellige metoder til idégenerering.
Den studerende er vidende om, hvad systematisk produktudvikling omhandler.

Færdighed:
Den studerende kan udarbejde en funktionsanalyse
Den studerende kan begrunde og udvælge idéer

Kompetence:
Den studerende kan indgå i udviklingsarbejde

Skitsering:
Viden:
Den studerende kender forskellige metoder til skitsering.

Færdighed:
Den studerende kan fremstille håndskitser af forskellige udleverede emner

Kompetence:
Den studerende kan fremstille skitser til brug for præsentation.


Projektstyrring:
Viden:
Den studerende har kendskab til grundlæggende projektstyrring.

Færdighed:
Den studerende kan fremstille en plan med tidsestimater.

Kompetence:


Dokumentation:
Viden:
Den studerende er introduceret til teknisk arbejdstegning

Færdighed:
Den studerende har frembragt arbejdstegning til brug for prototypefremstilling.

Kompetence:

Værksted:
Viden:
Den studerende kender til sikkerhedsregler i forbindelse med brug af maskiner.
Den studerende er vidende om hvad almindelig god værkstedsskik er, oprydning osv.

Færdighed:
Den studerende kan overholde sikkerhedsregler og arbejde selvstændigt i værkstedet.

Kompetence:

Formidling:
Viden:
Den studerende har viden om hvordan fremlæggelse af resultater eller rapporter kan foretages professionelt overfor relevante modtagere.


Teaching and working methods: Arbejdet i modulet bygger på samarbejde, hvor de studerende gennem vidensdeling og kommunikation er fælles med deres holdkammerater om at løse opgaver, som skal medvirke til at eleverne begynder udvikling af fagets faglighed.

I dette modul introduceres du til arbejdet med produktudvikling gennem teori og praktiske arbejde i værksted.
Motivation for the choice of teaching and working methods: De studerendes proces og projekt er dynamisk, og kan derfor bevæge sig i nye retninger, i takt med at gruppen arbejder og reflekterer over deres læringsproces og projektets udvikling. Derfor er dele af arbejdet tilrettelagt som problemorienteret, så det kan vække den studerendes egen nysgerrighed og underen.
Period2016 → …