Learning outcome: •Pædagogisk viden og videnskab i relation til profession, professionalisering og professionsidentitet. •Videnskabsteoretiske positioner med relevans for pædagogisk forskning, udvikling og praksis. Videnbasering og udvikling af viden i relation til praktisk pædagogisk arbejde og undervisning. •Metoder og metodiske overvejelser i relation til skabelse af viden i pædagogisk forskning, pædagogisk udviklingsarbejde og professionel praksis. •Sammenhænge mellem vidensidealer i en professionskontekst, magt og styringsproblematikker samt etiske refleksioner herover. •Evaluering og validering af professionsviden.
Teaching and working methods: F2F forelæsning, debat, arbejde i studie - og eksamensgrupper, innovations workshops og dialogbaseret undervisning Motivation for the choice of teaching and working methods: At arbejde med vidensområderne: teoretisk viden, praksisviden og udviklingsviden: ved at sætte teorier i aktiv dialog mellem forskningsviden og erfaringsviden for at udvikle innovative ideer for institutions kultur og pædagogisk praksis