Pægagogisk forskning og viden: - Teoretiske analyser af egen praksis

    Activity: Other activity typesLesson plans

    Description

    Learning outcome: •Pædagogisk viden og videnskab i relation til profession, professionalisering og professionsidentitet.
    •Videnskabsteoretiske positioner med relevans for pædagogisk forskning, udvikling og praksis. Videnbasering og udvikling af viden i relation til praktisk pædagogisk arbejde og undervisning.
    •Metoder og metodiske overvejelser i relation til skabelse af viden i pædagogisk forskning, pædagogisk udviklingsarbejde og professionel praksis.
    •Sammenhænge mellem vidensidealer i en professionskontekst, magt og styringsproblematikker samt etiske refleksioner herover.
    •Evaluering og validering af professionsviden.

    Teaching and working methods: F2F forelæsning, debat, arbejde i studie - og eksamensgrupper, innovations workshops og dialogbaseret undervisning
    Motivation for the choice of teaching and working methods: At arbejde med vidensområderne: teoretisk viden, praksisviden og udviklingsviden: ved at sætte teorier i aktiv dialog mellem forskningsviden og erfaringsviden for at udvikle innovative ideer for institutions kultur og pædagogisk praksis
    Period2015 → …

    Keywords

    • philosophy of science