PD Dansk som andetsprog: Tosprogethed og andetsprogstilegnelse

    Activity: Other activity typesLesson plans

    Description

    Learning outcome: Den studerende
    • har viden om nyere forskning og teorier om tosprogethed og kendskab til forskellige betingelser for tosproget udvikling
    • har indsigt i teorier om andetsprogstilegnelse
    • kan anvende teorier og forsknings- og udviklingsarbejder om tosprogethed og andetsprogstilegnelse til at udvikle egen praksis
    • kan følge og støtte tosprogede børn, unge og voksnes tilegnelsesproces
    Teaching and working methods: portfolio som arbejdsform gennem modulet, afprøvninger i praksis og refleksioner herover, teoretiske oplæg, diskussioner og refleksioner på holdet i studiegrupper, læsning
    Motivation for the choice of teaching and working methods: gennem afprøvninger og undersøgelser i egen praksis i relation til tilegnelsesteorier og portfolioarbejdsformen sikres sammenhæng mellem teori og praksis med sigte på den studerendes professionelle kompetenceudvikling.
    Period2017 → …

    Keywords

    • learning, educational science and teaching
    • schools, courses and institutions