Tværfaglighed og psykomotorik: Praktik og modul 12 opgave

  • Søbirk, H. H. (Teacher)
  • Lone Brun Rasmussen (Teacher)
  • Mads Folmer Jensen (Teacher)

    Activity: Other activity typesLesson plans

    Description

    Learning outcome: * Redegøre for og reflektere over metoder, der er knyttet til kvalitets- og udviklingsarbejde.
    * Redegøre for professionsudøvelsens etiske forhold og kunne forstå og handle i forhold og kunne forstå og handle i disse.
    * Kritisk vurdere forsknings- og udviklingsbaseret viden med relevans for en given psykomotorisk problemstilling.
    * Etablere situationer i behandling og undervisning, der støtter klient/deltagere til at udvikle nye handlemuligheder.
    * Demonstrere og redegøre for anvendelse af teori om grupper, gruppens processer og -dynamik.
    * Beherske grundlæggende principper omkring varetagelse af grupper med udgangspunkt i gruppens proces.
    * Demonstrere og redegøre for anvendelse af interviews- og samtaleformer.
    * Iagttage, identificere og beskrive problemstillinger og udviklingsmuligheder og på baggrund heraf argumentere for og selvstændigt planlægge psykomotorisk intervention.
    * Selvstændigt koordinere, iværksætte, gennemføre samt evaluere et målrettet, sammenhængende undervisnings- og behandlingsforløb.
    * Indgå i et ligeværdigt og respektfuldt samarbejde med klient/deltager samt med mono- og tværfaglige samarbejdsparter.
    Teaching and working methods: Praktik, vejledning og supervision. Opgavevejledning, klyngevejledning.
    Motivation for the choice of teaching and working methods: Praktikken giver mulighed for transfer mellem teori og læring på uddannelsen og så det at anvende det i praksis på praktiksted og vise versa. Opgavevejledning og klyngevejledning giver mulighed for fordybelse teoretisk og metodisk i forhold til valgte tema og problemstilling, samt at prøve teori af i praksis.
    Period2015 → …
    Held atUniversity College Capital, Denmark