Description
Objectives for customers' outcome: De lokale studievejledninger evaluerer synlighed og tilgængelighed i studievejledningen, da disse forhold er altafgørende for at studievejlederfunktionen skal kunne leve op til målet om, at den studerende får den vejledning, vedkommende har brug for, hvor og når den studerende har brug for det.Methodology and working methods: Metodik: Virkningsevaluering
Arbejdsform: Opbygning af evalueringskapacitet i studievejledningen i UCL v. udarbejdelse af indsatsteori, spørgeskemaer til studerende og undervisere samt semistruktureret interviewguide til fokusgruppeinterview til brug for de lokale studievejledninger.
Motivation for the choice of methodology and working methods: Opbygning af en intern evalueringskapacitet i UCL skal sikre en systematisk og ensartet evaluering af de 13 lokale studievejledninger i UCL. Arbejdet er blevet grebet an ved at evalueringsgruppen har udviklet konkrete redskaber, som de lokale studievejledninger kunne anvende til evaluering af egen praksis. Derudover udarbejdede evalueringsgruppen en trin-for-trin guide, der guider de lokale studievejledere gennem evalueringsforløbet. Tanken er, at evalueringsarbejdet skal være enkelt at gå til – også selvom man ikke tidligere har erfaringer med at evaluere. Virkningsevaluering er valgt pga. det tydelige fokus på sammenhænge mellem iværksatte indsatser og forventede resultater.
Period | 1 Sep 2011 → 30 Apr 2012 |
---|---|
Work for | Ukendt ekstern organisation, Denmark |
Degree of Recognition | National |
Keywords
- quality assurance
- evaluation design
Documents & Links
- Trin for trin. Evaluering af studievejledningen i UCL 2011-12
File: application/pdf, 380 KB
Type: Document
- Fælles indsatsteori for synlighed og tilgængelighed i studievejledningen
File: application/excel, 85.5 KB
Type: Document
- Introduktion til fokusgruppeinterview som metode til evaluering
File: application/pdf, 335 KB
Type: Document