Vejledningsteori og forandringsprocesser: - politiet

Activity: Other activity typesLesson plans

Description

Learning outcome: • kan kontekstafklare og identificere mål for vejledning
• kan begrunde og reflektere over de lære- og forandringsprocesser, der iværksættes i praksis med afsæt i viden om vejlednings- og kommunikationsteori
• kan påtage sig ansvaret for at facilitere etiske overvejelser i en vejledningskontekst
• kan analysere vejlednings- og interventionsforløb
• har viden om kommunikationsteori, vejledningsteori og –metode set i et samfundsudviklingsperspektiv
• kan reflektere over og håndtere etiske dilemmaer, der udspringer af forholdet mellem individ, gruppe og samfund
• har indsigt i kommunikationsteori og læreprocesteori
• kan identificere de videnskabsteoretiske og metodiske positioner, der ligger til grund for valgte/givne vejlednings- og kommunikationsteorier samt lære – og forandringsprocesser
• mestrer analyse af magtforhold, egne og deltagernes positioneringer i vejlednings- og interventionsforløb
• kan anvende kommunikative færdigheder som facilitator og leder af kompetenceudvikling og forandringsprocessor

Teaching and working methods: Oplæg, dialog, gruppearbejde, arbejde med cases, fremlæggelser
Motivation for the choice of teaching and working methods: For at koble teorien med de studerendens praksis.
Give de studerende viden om vejledning og forandringsprocesser
Period2017 → …

Keywords

  • management, organizational development and innovation
  • Media, communication and languages