Grundskoleforskere: Sprogfagene står overfor tre grundlæggende udfordringer

Press/Media: Press / Media

Description

Der er brug for bæredygtig fagfornyelse i sprogfagene, for sprogfagene har en helt særlig rolle i forhold til FN’s bæredygtighedsmål, skriver forskerne fra Center for Grundskoleforskning og professionshøjsko...

Subject

Bæredygtig fagfornyelse i sprogfagene

Period24 Jan 2024

Media contributions

1

Media contributions

  • TitleGrundskoleforskere: Sprogfagene står overfor tre grundlæggende udfordringer
    Degree of recognitionNational
    Media name/outletFolkeskolen
    Media typeWeb
    Country/TerritoryDenmark
    Date24/01/24
    DescriptionDer er brug for bæredygtig fagfornyelse i sprogfagene, for sprogfagene har en helt særlig rolle i forhold til FN’s bæredygtighedsmål, skriver forskerne fra Center for Grundskoleforskning og professionshøjskolerne KP og Absalon.
    PersonsSøren Hattesen Balle, Merete Olsen, Annette Søndergaard Gregersen, Stephanie Kim Löbl, Gro Hellesdatter Jacobsen, Line Krogager Andersen

Conference

TitleFagfornyelsen er på vej - indefra, udefra og oppefra
LocationSDU - Universitet, Odense, Denmark
Period9 Jan 2024 → 9 Jan 2024

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • schools, courses and institutions
  • Media, communication and languages