Projects per year
Organisation profile
Organisation profile
Forskningsmiljøet ‘Pædagogisk arbejde med familier, børn og udsathed’.
Pædagoger skal dagligt skabe trivsel og stærke fællesskaber for børn samt gode relationer til børnene og familierne. De bliver jævnligt udfordret i forhold til, hvordan de kan skabe de bedste vilkår for alle. Pædagoger skal også anvende nye metoder og udvikle praksisser, når de arbejder med forskellige familier og børn - også dem der har det svært. Vi skaber praksisnær viden, der styrker pædagogen i sit arbejde, herunder til at være en central aktør i samarbejde med andre og bidrage til at styrke trivsel og fællesskaber for børn og familier.
Forskningsmiljøet ledes af docenterne Lene Skytthe Kaarsberg Schmidt og Sine Penthin Grumløse.
Fingerprint
Collaborations and top research areas from the last five years
Profiles
-
`Familiepædagogen´- som trivsels- og forebyggelses aktør
Schmidt, L. S. K., Krab, J., Eilenberg, L. Ø., Greiner, K. L., Schjøtt, S., Jørgensen, C. & Urbschat, R.
01/01/22 → 01/01/24
Project: Research
-
PPÆ: Pædagogfaglighed på ældreområdet
Andersen, R. N., Brodersen, M., Bille, T., Ørsøe, R. S. & Nielsen, A.
01/01/22 → 30/12/23
Project: Research
-
Elevers demokratiske dannelse i provinsen - Betydningen af samarbejde mellem uddannelse og nærmiljø i den åbne skole
01/01/22 → 31/12/24
Project: Research
-
Andre betingelser: hverdagsliv med varierende funktionsevne, handicap og diagnoser
Falster, E. S., Krab, J. & Thygesen, S., 2023, In: Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
Open Access -
Being at risk: the troublesome relationship between policy and family life
Schmidt, L. S. K., Hean, S., Hovland, W., Piech, R., Moesby-Jensen, C. K., Aakjær, M. K. & Pallesen, E., 2023, (E-pub ahead of print).Research output: Contribution to conference without a publisher/journal › Abstract › Research › peer-review
-
Det følsomme og slidsomme skole-hjem-(sam)arbejde: En institutionel etnografi om forældres arbejde, når børn har det svært i skolen.
Krab, J., 2023, In: Tidsskrift for professionsstudier. 18, 35, p. 128-131 3 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
-
Pædagogisk samtalesalon: Kan normkritik gøre en forskel i pædagogikken? arrangeret af Dansk Pædagogisk Tidsskrift.
Jimmy Krab (Arranger), Katrine Scott (Speaker), Isabella Vagthold Klausen (Speaker), Marta Padovan-Özdemir (Speaker), Karen Ida Dannesboe (Arranger) & Jan Kampmann (Speaker)
27 Apr 2023Activity: Participating in or organising an event types › Seminar
-
Conference: In defense of meaning – or why pay is not enough to attract teachers and social educators.
Lene Skytthe Kaarsberg Schmidt (Paricipant)
7 Jun 2023Activity: Participating in or organising an event types › Conference
-
Professional managing and negotiating refugee education in a context of risk and temporality
Rikke Brown (Introductory speaker) & Gro Hellesdatter Jacobsen (Introductory speaker)
17 Mar 2023Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
Press/Media
-
Langt sejt træk for børns trivsel, ikke hurtige løsninger
Sine Penthin Grumløse, Lise Aagaard Kaas & Mathias Sune Berg
31/08/23
1 Media contribution
Press/Media: Press / Media
-
Langt sejt træk for børns trivsel, ikke hurtige løsninger
16/08/23
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Irena Kulikova er endt i konflikt om fravær med sit barns skole
14/08/23
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media