Projects per year
Organization profile
Organisation profile
Forskningsprogram for matematik- og naturfagsdidaktik
Velkommen til program for matematik- og naturfagsdidaktik.
Vi forsker i matematik- og naturfagsdidaktik, og udvikler viden til gavn for læreruddannelsen, pædagoguddannelsen og professionerne, der knytter sig hertil.
Programmet har et bredt og velkonsolideret samarbejde med mange nationale partnere, både kommuner universiteter, vidensinstitutioner, professionshøjskoler, interesseorganisationer, fonde og private virksomheder. Internationalt har vi også samarbejdsrelationer - primært gennem projekter og redaktionsarbejde for tidsskrifter. Kendetegnende ved vores forskningsprojekter er et tæt samarbejde med praksis i skoler og daginstitutioner, indadtil med grunduddannelserne eller på tværs af professioner med det formål at udvikle nye innovative tilgange til praksis.
Forskningsleder i programmet er Peer Daugbjerg
Programkoordinator for Matematik er Lóa Björk Jóelsdóttir
Læs mere om programmets projekter her.
Du kan finde mere information på programmets hjemmeside her.
Fingerprint
Network
Profiles
-
File
-
Forankring og spredning af samarbejdsformer mellem undervisningsfag, LG, studerendes konkrete praktikskoler i organisationen vedr. etablering af øvebaner og refleksioner med både fagligt og tværfagligt fokus
Andersen, P. U., Brandt, H., Vibild, L. & Villumsen, N.
01/08/22 → 31/07/23
Project: Development project/ Innovation
-
Naturfaglig dannelse - med et handleperspektiv
Krogh, L. B., Brandt, H. & Negendahl, K.
01/08/22 → 30/12/23
Project: Development project/ Innovation
-
Engineering som evaluering
Daugbjerg, P. & Daugaard Foldager, S., Feb 2023, https://engineerthefuture.dk/undervisning/engineering-i-skolen/. 10 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Contribution to book/anthology › Communication
Open Access -
Forståelse af ækvivalente brøker
Pedersen, P. L. & Bjerre, M., 2023, In: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 1, p. 8-24 17 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
-
Hvilke erfaringer har elever med sig i projektarbejde fra grundskolen?
Sillasen, M. K., Mar 2023.Research output: Contribution to conference without a publisher/journal › Paper › Communication
Open Access
Prizes
-
-
Undervisningsministeriets Undervisningsmiddelprisen 2017, 2. prisen
Sunde, Pernille Bødtker (Recipient) & Pind, Pernille (Recipient), 1 Mar 2017
Prize
-
Dasera Seminar 2022
Nanna Villumsen (Paricipant)
7 Nov 2022 → 8 Nov 2022Activity: Participating in or organising an event types › Seminar
-
Dasera Konference 2022
Nanna Villumsen (Paricipant)
6 Oct 2022Activity: Participating in or organising an event types › Conference
-
Konference for Faglige Fora - Overgange i de gymnasiale uddannelser
Martin Krabbe Sillasen (Introductory speaker)
3 Nov 2022Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
File
Press/Media
-
Novo Nordisk Fonden bevilger 100 mio. kr. til 32 naturvidenskabelige projekter inden for uddannelse og formidling
27/01/23 → 31/01/23
3 items of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Eksperter siger, at børn har godt af at komme ud i naturen - alligevel vil Aarhus Kommune nu lukke skovbørnehaver og andre naturtilbud
16/11/22 → 18/11/22
4 items of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-