Projects per year
Organisation profile
Organisation profile
UC SYD er den største uddannelsesinstitution i Sydjylland. En vigtig vidensinstitution, et samlingspunkt for landsdelen. Vi har 13 professionsbacheloruddannelser, en erhvervsuddannelse og to erhvervsakademiuddannelse. Vi udbyder en lang række videreuddannelser og bedriver udvikling og forskning inden for pædagogik, sundhed, og samfundsfag. Center for undervisningsmidler hjælper områdets skoler med kurser og materialer.
UC SYD har omkring 5.000 studerende på grunduddannelserne, heraf 600 internationale, 2.500 på videreuddannelserne og mere end 600 medarbejdere fordelt på fire campusser.
Fra Esbjerg til Kolding, fra Haderslev til Aabenraa og nu også i Tønder, er vi til stede med specialiserede, tværfaglige uddannelsescentre og forskningsmiljøer. Vi ligger midt i smuk natur, nær jobs og gode studieboliger i byer, hvor du kan leve, mens du læser.
Forskning
Vi forsker i velfærdsprofessionernes udfordringer og muligheder. I samarbejde med praksis skaber vi ny viden, der gør lærere, pædagoger, sygeplejersker, jordemødre, fysioterapeuter, ergoterapeuter og socialrådgivere og vores professionsstuderende dygtigere.
Forskningsprogrammer
Fingerprint
Collaborations and top research areas from the last five years
-
Understanding self-reported Food Behaviour of long-term Wegovy users (UFoB)
Jensen, R. (Principle researcher), Guldager, J. D. (Co-researcher), Gasbjerg, A. (Co-researcher) & Rossander, H. E. (Co-researcher)
01/01/25 → 31/12/26
Project: Research
-
Tværsektoriel Koordinering i overgangen fra behandlings- til socialpsykiatri
Beck, A.-M. T. (Principle researcher), Petersen, K. V. (Co-researcher), Lauridsen, M. L. (Principle researcher), Brøndum, S. H. (Principle researcher) & Zachariassen, L. (Principle researcher)
01/01/25 → 01/01/27
Project: Research
-
Sundhedskompetencer – Målrettet digital kommunikation i indkaldelsesbrev
Waldhauer, L. C. (Principle researcher) & Jakobsen, M. L. (Principle researcher)
01/01/25 → 31/12/26
Project: Research
-
An online community for people with aphasia
Isaksen, J. K., Bundgaard, Y., Bremer, K., Kjærgaard, M. N., Larsen, S. L., Lauridsen, S. F., Forchhammer, B., Hertz, A. & Guldager, J. D., 2025, (Submitted).Research output: Contribution to conference without a publisher/journal › Abstract › Research › peer-review
-
Conceptualising a health and safety intervention that uses immersive audio storytelling to create safety resonance.
Folmann, B., 2025, (In preparation) In: Safety Science.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
-
Debat: Fire forslag, der kan forbedre den skriftlige sundhedskommunikation i hele landet
Bak, C. K., Guldager, J. D. & Waldhauer, L. C., 10 Jan 2025, Monitormedier.Research output: Other contribution › Contribution to digital media
Open Access
-
Oplæg Pædagogisk Døgn
Beck, A.-M. T. (Introductory speaker)
6 Feb 2025Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
-
Bæredygtig balance
Sørensen, M. T. (Paricipant) & Nielsen, L. D. (Paricipant)
5 Feb 2025Activity: Participating in or organising an event types › Conference
-
NoFa X (Event)
Jensen, B. F. (Member in group of editors)
Feb 2025 → Mar 2025Activity: Publication peer-review and editorial work types › Reviewer/editor of journal
Prizes
Press/Media
-
Spritnyt laboratorium på vej i Esbjerg: Flere tusinde skole-elever ventes at få adgang
30/01/25 → 31/01/25
3 items of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Elever ville klare sig bedre, hvis de blev undervist i at lytte
28/01/25
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Især i provinsen vender unge ryggen til de store velfærdsuddannelser
22/01/25 → 23/01/25
2 items of Media coverage
Press/Media: Press / Media