Anette Møller Hansen
20102022

Research activity per year

Personal profile

Presentation

Jeg er en lektor med 20 års erfaring fra grundskolen (folkeskolen, frie skoler samt specialskoler og billedskoler). En del år har jeg kombineret studier med konsulentvirksomhed i eget firma og timelæreransættelser. Siden 2011 har jeg været ansat til diplomuddannelser og rekvirerede forløb. Mit gennemgående interessefelt er: Hvordan vi kan gør æstetiske erfaringer i en undervisningssammenhæng. Hvordan kan didaktiske designs for undervisning udvikles med fokus på differentierede og demokratiske læringsmiljøer. Jeg er optaget af mediekultur, videndeling og digitale netværk som platforme for organisationsudvikling, fællesskaber og fremtidsmod. 


Competences

Project management: Some experience
Networking: Professional
Fundraising: Some experience
Administration: Some experience
Management: Some experience

Work areas

Primære arbejdsområder:

Undervisning Pædagigiske Diplomuddannelse, udviklingsarbejde, sparring/facilitering, innovation, skræddersyede temedage og kompetencudviklingsforløb samt kurser. 


Øvrige arbejdsområder:

Tilsynsførende inden for Frie Skoler, uddannet Lego Serious Play Facilitator 

 

Education/Academic qualification

Cand. pæd. didaktik, Aarhus University

Award Date: 1 Jan 2011

Master i Udviklingsarbejde, The Danish University of Education

Award Date: 1 Jan 2008

Exam. Pæd. , The Danish University of Education

Award Date: 1 Jun 1999

Lærer, Frederiksberg Seminarium

Award Date: 1 Jan 1987

Cand. Merc. modul, University of Southern Denmark

Positions

Adjunkt, University College Sjælland - Campus Roskilde

2011 → …

Akademisk medarbejder, BUPL

20082009

Adjunkt, University College Sjælland - Campus Roskilde

20082010

Lærer, Hindholm Privatskole

20042007

Timelærer, Hindholm Socialpædagogiske Seminarium

20032004

Lærer

1 Aug 20021 Aug 2003

Lærer, Midtsjællands Efterskole

19892002

Lærer, Strandgårdsskolen, Ishøj

19871989

Keywords

  • aesthetics and didactics
  • aesthetic learning processes
  • professional didactics
  • creativity
  • learning processes
  • action learning