Anni Stavnskær Pedersen
20062025

Research activity per year

Personal profile

Presentation

Leder af UCN Innovation som er en tværgående enhed for alle uddannelsesområder på Professionshøjskolen University College Nordjylland.

 

Ekspert i innovation, iværksætteri og innovationspædagogik, både som underviser, konsulent, leder og udvikler af undervisningsmaterialer.

 

Stor viden om og erfaring med hvilke faktorer der er afgørende for at fremme innovation og entreprenørskab blandt studerende og ansatte. Ildsjæl, driver og kapacitet, når det handler om innovations pædagogik og didaktik indenfor erhvervs- og professionsuddannelserne.

 

Arbejder både internt, eksternt og internationalt med en lang række innovationsaktiviteter for både undervisere, ansatte, studerende og altid i et meget tæt samarbejde med det nordjyske erhvervsliv og offentlige institutioner.

 

Har mere  end 20 års erfaring indenfor innovation og iværksætteri både som leder, lærer og facilitator. Gennem de sidste 10 år som udvikler og leder af Innovationsafdelingen på UCN, har hun opbygget en velfungerende tværgående innovationsafdeling, samtidig med at hun har været konceptudvikler af og projektleder for talrige innovations- og iværksætterprojekter. Sideløbende har jeg været primus motor i udviklingen og afholdelse af innovations camps, hvor nye velfærdsteknologiske løsninger er blevet fundet i tværgående samarbejder mellem sundheds-, teknologi- og maskinmesteruddannelserne. På UCN er vi lykkedes med at inddrage alle sundhedsuddannelserne i vores inkubations miljø "UCN Next Step" også udviklet af Anni Stavnskær. Jeg har derudover som projektkoordinator  udviklet og faciliteret i utallige lokale og internationale projekter i ovennævnte felter.

 

Da jeg er meget optaget af Challenge Based Learning som undervisningsmetode, arbejder jeg meget målrettet med at implementere og udvikle denne metode i alle mine aktiviteter både nationalt og internationalt. Således har jeg bidraget væsentligt til udvikling af metodologier for CBL undervisning i flere internationale projekter. https://www.foremlink.com/

https://www.demind.eu/

https://www.heroesuniversity.eu/

 

Flere udgivelser sammen med forskere. Fx:  Sammen med Marisol Galdames-Calderón og David Rodriguez-Gomez (University Autonoma Barcelona) artiklen: Revisiting Challenge-Based Learning Teaching Practices in Higher Education.

 

Systematic Review: Revisiting Challenge-Based Learning Teaching Practices in Higher Education

 

 

Forfatter til flere bogudgivelser (da/eng) om innovative læreprocesser. Udvikler af nye undervisningsmetodologier med tilhørende underviserguides.

Alle mine aktiviteter er målrettet mod at fremme kreativitet, innovation og entreprenørskab.

 

Education/Academic qualification

LAICS masteruddannelse ved CBS & AU (Leadership and Innovation In Complex Systems)

Award Date: 29 May 2014

Lektorbedømt i faget: KOL , Lektorkvalifikation

Award Date: 1 Jun 2005

Cand. Mag. med psykologi som suppleringsfag ved Aalborg Universitet, University College of Nothern Denmark

Award Date: 1 Jan 1999

Cand. Phil. i kommunikation ved Aalborg Universitet Speciale: Teorier omkring organisatorisk læring

Award Date: 21 Jun 1996

Grunduddannelse i Humanistisk informatik ved Aalborg Universitet

Award Date: 25 Jun 1993

Positions

Leder UCN Innovation

1 Sept 2019 → …

Chefkonsulent

1 Sept 201431 Aug 2019

Freelance konsulent, Selvstændig

1 Jan 20071 Jan 2014

Lektor UCN

1 Aug 200531 Aug 2014

Adjunkt, Skipper Clement Seminariet

19992005

Freelance underviser

19981999

Underviser, AOF Aalborg

19951998

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • management, organizational development and innovation

Fingerprint

Dive into the research topics where Anni Stavnskær Pedersen is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
  • 1 Similar Profiles

Collaborations and top research areas from the last five years

Recent external collaboration on country/territory level. Dive into details by clicking on the dots or