Filter
Contribution to book/anthology

Search results

  • 2022

    Om at arbejde med børns dannelse

    Aabro, C., 26 Jun 2022, Tæt på pædagogik i dagtilbud. Aabro, C. & Top-Nørgaard, J. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 83-102 20 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Om at arbejde med sundhedsfremme

    Aabro, C., Sederberg, M. & Bahrenscheer, A., 26 Jun 2022, Tæt på pædagogik i dagtilbud. Aabro, C. & Top-Nørgaard, J. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 391-406 16 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Om børn og barndom i et historisk perspektiv

    Aabro, C. & Grumløse, S., 26 Jun 2022, Tæt på pædagogik i dagtilbud. Aabro, C. & Top-Nørgaard, J. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 15-30 16 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Om de samfundsmæssige rammers betydning

    Aabro, C., 26 Jun 2022, Tæt på pædagogik i dagtilbud. Aabro, C. & Top-Nørgaard, J. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 407-421 15 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Pædagogpositioner, politisk styring og hverdagstrylleri

    Aabro, C. & Schmidt, C. H., 15 Feb 2022, Styrket børnehavepædagogisk tradition - eller mere læring?: Kritiske analyser af den nye læreplan. Hvidtfeldt Stanek, A., Togsverd, L. & Ellegaard, T. (eds.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, p. 155-182 27 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • 2021

    Forord

    Aabro, C., 6 Jan 2021, Temaer og aktiviteter i dagtilbud. København: Hans Reitzels Forlag, p. 9-13 5 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Koncepter i arbejdslivet

    Hagedorn-Rasmussen, P., Warring, N. & Aabro, C., 1 Sept 2021, Arbejdslivet i kritisk perspektiv: Problemstillinger og tendenser. Hansen, A. M., Jakobsen, A., Kamp, A., Nielsen, B. S. & Nielsen, K. T. (eds.). Frederiksberg: Frydenlund, p. 140-160 21 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • Pædagogens grundfaglighed mellem det almene og det særlige

    Togsverd, L. & Aabro, C., 10 Jun 2021, God og dårlig pædagoguddannelse: 18 skarpe tekster om landets største videregående uddannelse. Hjermitslev, H. H., Rasmussen, B. M. & Togsverd, L. (eds.). Aarhus: DPP, p. 165-173 9 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

  • Vilde problemer og ordnede forhold - ansvarlig anvendelse af koncepter i socialt arbejde

    Aabro, C., 1 Dec 2021, Temaer og aktiviteter i social- og specialpædagogik. Dumstrei, B. (ed.). 1 ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 237-252 16 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • 2020

    Etik i pædagogers arbejde

    Aabro, C., 24 Jun 2020, Tæt på pædagogik: Grundfaglighed på pædagoguddannelsen. Jensen, N. E., Jæger, H. & Bollerup-Jensen, T. (eds.). Hans Reitzels Forlag, p. 275-289 15 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • 2019

    Alsidig personlig udvikling

    Winther-Lindqvist, D. & Aabro, C., 18 Sept 2019, Den styrkede pædagogiske læreplan: Baggrund, perspektiver og dilemmaer. Aabro, C. (ed.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, p. 43-64 22 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • Evidens, pædagogik og politik - en småbørnspædagogisk vending

    Aabro, C., 1 Aug 2019, Problembarna: Manualer og metoder i barnehage, skole og barnevern. Pettersvold, M. & Østrem, S. (eds.). Oslo: Cappelen Damm Akademisk, p. 256-278 22 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • Indledning

    Aabro, C., 18 Sept 2019, Den styrkede pædagogiske læreplan: Baggrund, perspektiver og dilemmaer. Aabro, C. (ed.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, p. 9-26 17 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • 2017

    Deltager og tilskuer: en pædagogisk udfordring

    Aabro, C., 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Østergaard Andersen, P. & Ellegaard, T. (eds.). 3 ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 388-403 16 p. 19. (Pædagogik og Samfund).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • Friedrich Frøbel

    Aabro, C., 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. 3 ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 707-711 5 p. (Pædagogik og Samfund).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • 2016

    Koncepter i pædagogisk arbejde: en etisk udfordring

    Aabro, C., 2016, Pædagogers etik: i relationen, professionen og samfundet. København: BUPL, p. 152-167 15 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

  • 2015

    Ethical dilemmas

    Aabro, C., 2015, Ethics for Early Childhood Educators. BUPL, 16 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

  • Etik i den pædagogiske profession

    Aabro, C., 2015, Pædagogik - introduktion til pædagogens grundfaglighed. Gravesen, D. T. (ed.). Systime, p. 422-441 20 p. 19

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Magt i pædagogisk arbejde

    Aabro, C., 2015, Håndbog til pædagoguddannelsen: Ti perspektiver på pædagogik. Ankerstjerne, T. & Broström, S. (eds.). 2. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 281-298 18 p. 5.2.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Pædagogens grundfaglighed

    Aabro, C. & Østergaard Andersen, P., 2015, Håndbog til pædagoguddannelsen: Ti perspektiver på pædagogik. Ankerstjerne, T. & Broström, S. (eds.). 2. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 509-525 17 p. 9.1.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Pædagogik og etik: Menneskeligt samspil i institutionen

    Aabro, C., 2015, Håndbog til pædagoguddannelsen: Ti perspektiver på pædagogik. Ankerstjerne, T. & Broström, S. (eds.). 2. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 251-261 11 p. 5

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • 2014

    Bruger

    Aabro, C., 2014, Ny pædagogisk opslagsbog. Brønsted, L. B., Jørgensen, C., Mottelson, M. & Muschinsky, L. J. (eds.). Hans Reitzels Forlag, p. 45-49

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Indledning

    Aabro, C., 1 Jun 2014, Læring i daginstitutioner - et erobringsforsøg. Aabro, C. (ed.). 1 ed. Frederikshavn: Dafolo, p. 5-12 8 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Kritik

    Aabro, C., 2014, Ny pædagogisk opslagsbog. Brønsted, L. B., Jørgensen, C., Mottelson, M. & Muschinsky, L. J. (eds.). Hans Reitzels Forlag, p. 231-236 6 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Kvalitet

    Aabro, C., 2014, Ny pædagogisk opslagsbog. Brønsted, L. B., Jørgensen, C., Mottelson, M. & Muschinsky, L. J. (eds.). Hans Reitzels Forlag, p. 246-249 4 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Om bogens kapitler

    Aabro, C., 1 Jun 2014, Læring i daginstitutioner - et erobringsforsøg. Aabro, C. (ed.). 1 ed. Frederikshavn: Dafolo, p. 11-12 2 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

  • Strategi

    Aabro, C., 2014, Ny pædagogisk opslagsbog. Brønsted, L. B., Jørgensen, C., Mottelson, M. & Muschinsky, L. J. (eds.). Hans Reitzels Forlag, p. 429-433 5 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • 2013

    Indledning

    Aabro, C., 1 Jun 2013, Individ, Institution og Samfund: antologi for faget. Aabro, C. & Gytz Olesen, S. (eds.). 2 ed. Værløse: Billesøe og Baltzer, p. 6-12 7 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Magt i pædagogisk arbejde

    Aabro, C., 2013, Håndbog til pædagoguddannelsen: Ti perspektiver på pædagogik. Broström, S. & Ankerstjerne, T. (eds.). 1. udgave ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 279-296 18 p. 5.2.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • Pædagogik og etik: Menneskeligt samspil i institutionen

    Aabro, C., 2013, Håndbog til pædagoguddannelsen: Ti perspektiver på pædagogik. Broström, S. & Ankerstjerne, T. (eds.). 1. udgave ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 279-296 18 p. 5

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

  • 2012

    Deltager og tilskuer - en pædagogisk udfordring

    Aabro, C., 2012, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Østergaard Andersen, P. & Ellegaard, T. (eds.). 2. udgave ed. København: Hans Reitzels Forlag, 24 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • Friedrich Fröbel

    Aabro, C., 2012, Klassisk og Moderne Pædagogisk Teori. Østergaard Andersen, P. & Ellegaard, T. (eds.). 2. udgave ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 723-727 5 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • 2010

    Etiske dilemmaer

    Aabro, C., 2010, Pædagogers etik. Aabro, C. (ed.). BUPL, p. 32-46 15 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  • 2009

    Indledning

    Aabro, C., 1 Jun 2009, Individ, institution og samfund: antologi for faget. Aabro, C. & Gytz Olesen, S. (eds.). Billesøe og Baltzer, p. 6-12 7 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

  • 2008

    Hvordan sætter man sig i faget pædagogik ud over kausaliteten teori-praksis? -et bud på en ny fagfigur

    Aabro, C., 2008, Faget pædagogik. Aabro, C. & Tuft, K. (eds.). Billesøe og Baltzer, p. 104-133 30 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • Indledning

    Aabro, C. & Tuft, K., 1 Jun 2008, Faget pædagogik. Aabro, C. & Tuft, K. (eds.). 1 ed. Værløse: Billesøe og Baltzer, p. 7-14 8 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation