Personal profile

Presentation

Christina Dahl Madsen beskæftiger sig med organisatorisk ledelse, musik og læreprocesser på børne- og ungeområdet. Hun arbejder som både konsulent og forsker og har tilhørsforhold til Program for professionsdidaktik samt til Musikpædagogisk Tænketank, som hun er grundlægger af sammen med Lærke Nørregård Pallesen.

Hun optages af arbejdet med relationer og fællesskabelse, hvilket udspringer af hendes baggrund som rytmisk musiker. Dette er værdier hun idag omsætter i hendes arbejde med at projektlede og styre store nationale efter- og videreuddannelses- samt forskningsprojekter. Christina optages af professionalisering af bestyrelsearbejde indfor institutions- samt og kulturlivet og interesserer sig fagligt for mulighederne og bevægelserne i den frivillige sektor, hvilket hun har fordybet sig i gennem arbejdet med sin ph.d. afhandling.

 

Christina Dahl Madsen indgår i VIA i det tætte samarbejde med Socialstyren og forskellige danske kommuner omkring Tidlig Indsats-Pakken, specifikt; Opsporingsmodellen, Samarbejdsmodellen og Trivsel på Tværs. Hun samarbejder dertil med Styrelsen for Undervinsing og Kvalitet omkring udvikling og implementering af store nationale skoleprojekter som; Plads til Forskellighed og Stærke Naturfaglige Læringsfællesskaber.

Her sikrer Christina at professoinshøjskolernes produkt og  leverance afstemmes i forhold til såvel ministeriernes formelle krav, som kommunernes lokale behov.

 

Christina har stor erfaring med ledelse både i praksis og teoretisk. Hun underviser således på modulerne Ledelse af Forandringsprocesser samt Projektledelse på diplomuddannelsen i Projektledelse.

 

Christina har i sin ph.d. afhandling designet en analysemodel, der kan anvendes i arbejdet med implementering af tværgående samskabelses- og projektprocesser, og hendes empiriske materiale er funderet på en undersøgelse af samspillet mellem kommunale børn- og ungeprojekter på skole- og fritidsområdet og UC-sektoren.

Christinas arbejde i efter- og videreuddannelsen består i høj grad af konsultative sparringsopgaver blandt kommunernes institution- og skoleledelser, hvor hun arbejder med tematikker som forældresamarbejde, systematik i tværfagligt samarbejde på tværs af dagtilbud, skole og forvaltning, og tidlig indsats. 

Education/Academic qualification

PhD, The Logic of the Project - a Paradox ind public administration, Aalborg University

1 Jan 201110 Nov 2017

Award Date: 10 Nov 2017

The learning and change proces, Master, The freedom to never-ending organisational engangement, Aalborg University

Award Date: 14 Aug 2010

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • social work and social conditions
  • schools, courses and institutions
  • children and youth
  • management, organizational development and innovation
  • music

Fingerprint

Dive into the research topics where Christina Dahl Madsen is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
  • 1 Similar Profiles