Christoffer Granhøj Borring
20202024

Research activity per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Personal profile

Research and development areas

  • Tværprofessionelt samarbejde
  • Inklusion
  • Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR)
  • Praksisforskning

Christoffer forsker i tværprofessionelt samarbejde, og hvordan forskellige professionsfagligheder arbejder sammen om at håndtere komplekse sociale problemstillinger i skolen. I ph.d.-projektet ”Tværprofessionelt samarbejde om børn i vanskeligheder i skolen” undersøger Christoffer det tværprofessionelle samarbejde i skolen, når PPR inddrages for at støtte lærere og pædagogers arbejde med at udvikle inkluderende læringsfællesskaber, dvs. når fokus flyttes fra enkeltbørn til fællesskaber. Christoffers forskning tager udgangspunkt i en forståelse af, at professionelle har forskellige perspektiver på problemstillinger i skolen, men også forskellige muligheder og betingelser for at deltage i tværprofessionelt samarbejde. Projektet følger læreres, pædagogers og PPR-professionelles hverdag i skolen og undersøger, hvad der karakteriserer samarbejdet mellem skolens parter og PPR, hvornår samarbejdet opleves relevant, og hvilke samarbejdsprocesser og betingelser, der udgør barrierer for arbejdet med at udvikle inkluderende læringsfællesskaber.

Christoffer er uddannet cand.pæd. i pædagogisk psykologi fra DPU og er siden 1/1-2020 ph.d.-studerende ved UCL og DPU. 

Collaborations and top research areas from the last five years

Recent external collaboration on country/territory level. Dive into details by clicking on the dots or